onsdag 18 mars 2009

Fisk

Min föräldar kommer på fredag och jag tänkte att lax vore gott till middag! åkte till maxi och såg skylten. Hel lax 59 kr/kg. Shit tänkte jag... BILLIGT!!! glatt gick jag fram till fiskdisken och fick mig ett 3 kilos lax.... huvud fenor... allt kvar... utom inälverna (tack och lov!).

Väl hemma tog jag fram den fina fisken och insåg... jag har ingen aning om vad jag ska göra med den. Tur min bror är kock!!! ett samtal till norge och.... ja... nått vart det iaf! inte helt som jag tänkt... mycke skratt i telefon.... Tur min broder även är pedagog!!! Att filea en fisk är inte helt lätt.... jag var nog lite naiv när jag köpte den! Kan lova att den vägde liiiite mindre efter jag gått lös på den så jag vet inte ens om det vart prisvärt!!. Men filead vart den och nu inväntar jag mail från broder med recept på tillagning!



3 kommentarer:

Kicki Larsson sa...

Tycker det ser rätt schysst ut ! :-)
Bon apetit!

Majsan sa...

Tack :) Hoppas kusinen mår bättre snart!! Kramar

Anonym sa...

Hehe...visst är bröder bra att ha ibland? O det finns inget bättre än att känna att man skamlöst utnyttjat någon annans kunskap för egen fördel! :)
Kommer nog in till Sthlm vid 12 på fredag nästa vecka...men ja skickar sms på torsdag när jag bestämt helt säkert! Kram o hälsa karln!