tisdag 23 juni 2009

Å jobbet går bra?

Jodå... som alltid när det är nått nyt...lite segt i början... jag vet inte riktigt hur jag ska ta tag i saker, känner mig osäker på vilken ordning jag ska ta tag i saker och springer runt och frågar alla som jobbar om allt... kan inget känns det som... känner att jag måste läsa på om allt... vad har jag egentligen lärt mig?

Sen efter en tid...Jag kommer igång. börjar ta tag i saker, bokar inspektion och badvattenprover, börjar få egna telefonsamtal.... plötslig känner jag att jag inte kommer hinna med allt och måste andas lugnt och säga till mig själv att lugn å fin.. det är bara din andra vecka.. du hinner det du hinner!

Men.. Jag trvis vansinnigt bra och ler när jag går på jobbet! Jag har roligt på fikarasterna och känner mig redan som "en i gänget" Så jag klagar inte!

4 kommentarer:

katja sa...

va kul att höra att du trivs, men vilken kommun fick du sommarjobb i? Var de samma du gjorde praktik på? Jag känner verkligen igen mig själv i det du skriver, jag är ju dock bara inne på min 3e praktik vecka men man undrar ju ibland vad man egentligen lärt sig i skolan =) haha!

Majsan sa...

Fick jobb i ljusdal men praktiserade i hudik!Har faktiskt fåt lite skavver från magda :) hörde om den kombinerade pizzerian och bilverkstad (tror jag). Trivs du bra på praktiken då?

katja sa...

haha jajjamän, de var kombinerad pizzeria och bilverkstad där =) Jag trivs super, men känner mer och mer att det är livsmedel jag vill jobba med iaf.

Jennie sa...

Toppen! Sen har du ju en sån förtjusande sambo med så det kan ju inte bli bättre för dig ;)