torsdag 30 september 2010

vatten å vatten

På onsdag är det dags för kurs igen. Under veckorna här har jag försökt fota så mycket jag bara kan! Blir inte sämre i alla fall! Idag ville jag testa det här med vatten och skillnad på slutartider (oj oj.. börjar jag slänga mig med facktermer?..hihi) det vill säga hur länge linsen är öppen (tror jag) är den öppen kort stund blir vattenet skarpt (bild 1) och är den öppen lång tid blir vattnet "dimmigt" (bild 2). Vart riktigt nöjd med exprimentet! Ok.. för alla med lite fotoIQ är det här en barnlek.. men för mig är det här bansligt roligt! Sjukt nöjd




2 kommentarer:

Lena sa...

Åå jag vill också gå fotokurs. Har fått systemkamera av Patrik men är så jäkla oteknisk så jag bara orkar inte läsa mig till alla funktioner. Fattar nada. Det får nog bli nån kurs i framtiden =)

Majsan sa...

:) Jag vet precis hur du känner det! Om jag har blivit klokare vid kursslut kna du få en snabbkurs av mig.. :)