lördag 26 november 2011

Marknad och bakninng


Idag har jag Erik och Stefan varit ute och snurrat i kommunen för att besöka en bassar och en marknad. Mycket trevligt måste jag säga. Jag och Erik shoppade loss. Bland annat inhandlade vi glögg och lite diverse hantverk. När vi kom hem så var det dax för julbak. Saffransbullar av något slag skulle det bli. Jag hade två recept jag ville prova och eftersom jag inte kunde bestämma mig så gjorde jag båda men bara halva satsen. Köket såg ut som ett bombnedslag men resultatet vart bra! Medans degarna jäste passade jag även på att adventspynta lite, inspirerad av Stefan som pyntat så himla mysigt både hemma och på jobbet!

Bullar i ungnen :)
Erik vågar inte lägga sig i vaken bakning eller pynt utan höll sig till datorn ;)

1 kommentar:

stefan sa...

Jag skulle inte tacka nej till att få smaka en på måndag :D