torsdag 14 maj 2009

Tandläkare

Jag har i många år haft en tand som det varit en spricka i och en lite grop som nån tandläkare för många år sen har slipat till. Varje gång jag har varit hos en tandläkare sen dess så har följande hänt:

tandläkare petar i sprickan med nått spetsigt och vasst
jag: AJ
tandläkare: Gör det ont?
jag: aA (svårt att säga ja med bomullstuusar i kinderna och en massa vassa instrument i munnen!)
tandläkaren petar igen med den spetsiga saken
jag: AJ
tandläkare: det gjorde visst ont
jag: AAAaa
Tandläkare: det finns inget att göra, vi får låta det vara så här.

Innan jag fortsätter vill jag också tillägga att jag har haft minst 3 andra tandläkare och ungefär samma sak har hänt varje gång.

igår var jag hos tandläkaren och skulle laga ett hål. Han tittar på min tand och säger: men vad är det här? har du tappat en fyllning
jag: nej, det har alltid sett ut så här
tandläkare: men gör det inte ont
jag : Jo
tandläkare: fastnar det inte en massa mat där? (de e som en liten grop där maten alltid fastnar!)
jag: Jo
tandläkare: men så här kan du inte ha det!!
jag: så här har det varit länge
tandläkare: det här fixar jag till

5 min senare så har jag plötsligt en fyllning och 30 min senare går jag därifrån med 2 lagade tänder!!

alltså... sjukt konstigt att inget har hänt tidigare?????

Inga kommentarer: