onsdag 12 maj 2010

snart två veckor

Ja, snart två veckor i Örebro! Sjukt! har verkligen haft en mjukstart och idag fick jag en bunt avloppsärenden! Blir både peppad och lite nervös ... nu måste jag ju börja jobba :) lite skilland mot fölr ljusdal där jag började jobba andra dagen :) Men det finns för- och nackdelar med allt!

Arbetskamrateran i Örebro är toppen, stämningen är hög och det är mycket skratt! Gilar skarpt! och kan inte tänka mig att jag inte kommer trivas! Eller, jag trivs redan!

Tyvärr tackade jag ja till en vansinigt sunkig lägenhet där det hade bott en rökare. Första veckan bestod därför av många telefonsamtal till hyresvärden ... inte kul! Nu verkar det ändå ordna upp sig! efter att ha luftat den i snart två veckor går det att gå in utan att må illa och om 2-3 veckor kommer dom och målar och tapetserar om hela lägenheten så förhoppningsvis kommer det att bli bra då!

Just nu är snyggingen här och hälsar på vilket gör att allt känns mycket lättare! Jag bor nära ett skogsområde där vi såg rådjur idag, det byggs kolonilotter 100 m från min lägenhet och jag måste säga att Örebro är otroligt vackert den här tiden! Så i det stora hela är jag ändå glad och nöjd!

Exjobbet lämnade jag in innan jag åkte och har inte ens velat titta åt det sen dess, men snart är det ju redovisning så jag måste väl gå igenom det igen! känns iaf otroligt skönt att det är inlämnat för jag hade ändå inte skrivit nå mer på det!

nu ska jag och snyggingen mysa hela kvällen och imorrn hoppas vi på sol så vi kan forsätta mysa ute!

Inga kommentarer: